FANDOM

Poljska Objedinjena Rabotničska Partija (poljski: Polska Zjednoczona Partia Robotnicza, PZPR) je byla vladajuča komunistična partija Poljskoj Narodnoj Republiki v lětah 1948-1990.

Partija je povstala poslě (meněj-večej prinudženogo) slitija Polsjkoj Rabotničskoj Partije (PPR) i Poljskoj Socialističnoj Partije (PPS) v 1948 godě. Od hvilje jej založenija PZPR je byla najmočnějša partija v Poljskě až do prvyh demokratičnyh izborov v 1989 godě. Druge partije jestvujuče mimo PZPR byli čestju Fronta Jedinstva Naroda. Partijny sjezd PZPR formalno běše najvyša instancija partije. Sjezd izbiraše Centralny Komitet. Jednakže vsakodennym rukovodstvom partije bylo Politično Bjuro, izkonajuči komitet izbirajemy iz člěnov Centralnogo Komiteta. Politično Bjuro imaše i glasujučih člěnov i (neglasujučih) člěnov-kandidatov. V istinnosti liderom partije je byl prvy sektetar.

V 1989 godě PZPR je stratila monopol moči v iztvorila koalicijnu vladu s Solidarnostju. V januarě 1990 goda PZPR je razpustila se. Čest člěnov je založila novu postkomunističnu partiju, Socialdemokraciju Poljskoj Republiki. Jednakže Poljska Komunistična Partija mni, že jest pravdivy nastupnik PZPR.

Spisok prvyh sekretarov PZPR Edit

Boleslav Bjerut 1948-1954 (prědsědnik Centralnogo Komiteta)
1954-1956
Edvard Ohab 1956
Vladislav Gomulka 1956-1970
Edvard Gjerek 1970-1980
Stanislav Kanja 1980-1981
Vojtěh Jaruzeljski 1981-1989
Mečislav Rakovski 1989-1990